بعد از افولی که بر اثر پاندمی کرونا در کل دنیا در زمینه رویدادهای اقتصادی علی الخصوص در برگزاری نمایشگاه‌ها اتفاق افتاد، همایش و نمایشگاه  ایران کازماتیکا  نقطه بازگشت خوبی به روال عادی جریان‌های اقتصادی بود که به نوبه خود چشمگیر و نسبتا پرقدرت برگزار گردید. البته در حاشیه نمایشگاه ، همایش‌های علمی پرقدرتی در حوزه آرایشی و بهداشتی برگزار شد که خود بستری مناسب جهت ارتباط قوی میان انجمن‌ها، فعالین حوزه آرایشی و بهداشتی، سازمان غذا و دارو، وزارت صنعت و معدن و صاحبان صنعت در این حوزه بود. در مجموع می‌توان نمایشگاه کازماتیکا 3 را پررونق، مفید و پربار ارزیابی کرد.

اینگونه نمایشگاه‌های تخصصی، مکان مناسبی برای بستر‌سازی بازارهای رقابتی است. علاوه بر آنکه مصرف‌کننده تخصصی محصولات ارایشی و بهداشتی، با تنوعی از تولیدات در این زمینه و در یک بستر منسجم آشنا می شود، این فرصتی است که به صورت مستقیم تولید‌کننده و مصرف‌کننده بتوانند با یکدیگر در ارتباط بوده و تولید‌کننده از نقطه نظرات مصرف‌کنندگان خود، بدون واسطه و به صورت مستقیم مطلع گردد. تولیدکنندگان نیز می‌توانند علاوه بر ارتباط مستقیم با مشتریان و مصرف‌کنندگان خود، با شرکای تجاری، رقبا و همکاران هم صنف خود در یک بازار تنگاتنگ رقابتی حضور پیدا کنند و به تبادل نظر، مشارکت و رسیدن به نقاطی مشترک جهت سرمایه‌گذاری برسند. علی‌الخصوص در کارگاه‌های آموزشی و ورکشاپ‌های جانبی، تولیدکنندگان و همچنین مصرف‌کنندگان می‌توانند با مفاهیم و دانش روز در زمینه عطر و ادکلن آشنایی پیدا کنند و دستاوردهای خود را با یکدیگر به مشارکت بگذارند و در نهایت در زمینه تولید گام‌های جدید و رو به رشد برای ساختن آینده‌ای متفاوت‌تر در این صنعت فراهم سازند. مجموعه موناکو با برنامه ریزی دقیق، ارزیابی موقعیت نمایشگاهی، استفاده از ابزار متعدد تبلیغاتی و انتخاب جایگاه مناسب توانست تا حدود زیادی اهداف فوق را محقق سازد.

مبنای اصلی کار ما بر گسترش تولیداتمان و همچنین نوآوری و خلاقیت در زمینه عطر و ادکلن و زیرشاخه‌های مربوط به صنعت آرایشی و بهداشتی است. آنچه که مصرف‌کننده امروزی به دنبال آن است تنوع در محصولات و در عین حال حفظ کیفیت آن‌ها در سطح استانداردهای بین‌المللی  است. هرچقدر ما بتوانیم تنوع محصولات خود را با حفظ کیفیت، خاص بودن، بومی‌سازی و همچنین احترام به سلایق مشتریان و کاربردی کردن هرچه بیشتر آن‌ها گسترش دهیم، مصرف‌کننده را بیش از پیش با خود همراه ساخته‌ایم. صدای ما مبتنی بر صراحت است. نوآوری، خلاقیت و پیشگام بودن به مشتریان ما این اجازه را می‌دهد که فراتر از حال حاضر فکر کنند و انتظاراتی فراتر از زمان حال از ما داشته باشند. هدف ما تولید محصولاتی متفاوت، کاربردی و با کیفیت است تا خاص بودن مشتریانمان را تضمین کنیم.

از اهداف حضور ما در نمایشگاه ایران کازماتیکا که به تبع آن بازخورد این اهداف را در کوتاه مدت و بلند مدت خواهیم دید عبارت بود از؛ ایجاد حلقه ارتباطی و افزایش هم‌افزایی میان کارشناسان بخش تولید و فروش مجموعه موناکو با  تولیدکنندگان، متخصصان و فعالان حوزه آرایشی و بهداشتی و عطر و ادکلن و همچنین آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی، تحقیقاتی در حوزه تخصصی فعالیتمان جهت بالابردن و به روز کردن دانش کارشناسان و مدیران مجموعه موناکو. با توجه به سطح نسبتا بالای نمایشگاه کازماتیکا، در این موارد نتایج خوبی حاصل گردید. همچنین در حوزه تبلیغات با ایجاد فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی مناسب جهت معرفی برند و محصولات نوین مجموعه موناکو و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مفید در حاشیه نمایشگاه جهت آموزش مفاهیم پایه‌ای و بنیادین برای مصرف کننده محصولاتمان بستر تعاملی مطلوبی را ایجاد کردیم که خود دارای بازخوردهای بسیار مثبتی برای موناکو بود و مصرف‌کننده را بیش از پیش در جهت اعتماد به مجموعه سوق داد.

هر رویدادی با کسب تجربه نسبت به دوره‌های قبلی، می‌تواند نقاط ضعف خود را شناسایی کند و در راستای پربار کردن رویداد در دوره‌های آتی و کسب رضایت بیشتر شرکت‌کنندگان گام‌های موثری بردارد. به لحاظ فضای برگزاری، نورپردازی مناسب‌تر سالن‌ها می‌توانست تاثیر بسزایی در بالابردن کیفیت نمای کلی نمایشگاه داشته باشد، همچنین برنامه‌ریزی دقیق‌تر در‌خصوص پاویون بین‌الملل و ارتباط‌دهی منظم‌تر شرکت‌کنندگان با سفارتخانه‌ها، کاردارهای اقتصادی کشورهای حاضر و همچنین شرکت‌های بین‌المللی، خود می‌توانست کمک بزرگی برای تولیدکنندگانی باشد که به دنبال گسترش حوزه تعاملات خود با کشورهای دیگر جهت پیشبرد اهداف صادراتیشان هستند. همچنین موارد تبلیغاتی برای شرکت‌کنندگان علی‌الخصوص برای حامیان نمایشگاه اگر کاربردی‌تر می‌بود مسلما اهداف مارکتینگ شرکت‌ها به صورت جامع‌تری محقق می‌گشت. در مجموع تبلیغات و اطلاع‌رسانی در خصوص نمایشگاه از جانب برگزارکنندگان می‌توانست با قوت بیشتری انجام گیرد و در نقطه مقابل اگر هزینه‌های شرکت در نمایشگاه برای شرکت‌کنندگان و تولیدکنندگان با شیب مناسب‌تری برآورد می‌شد شرکت‌ها و حامیان نمایشگاه می‌توانستند با توان مالی بیشتر در زمینه تبلیغات و مارکتینگ محصولات خود اقدام نمایند.

تشکر می‌کنم از برگزارکنندگان نمایشگاه و همایش ایران کازماتیکا، از روابط عمومی محترم ایران کازماتیکا،  انجمن صنایع آرایشی و بهداشتی و کلیه دست‌اندرکاران امر که در تلاش هستند تا یاری‌رسان تولیدکنندگان داخلی در این بحران اقتصادی باشند و انشا‌الله ما بتوانیم گام‌های موثر و مفیدی را در راستای گسترش تولیدات داخلی و بالا بردن کیفیت محصولات ایرانی برداریم و در آینده شاهد شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد ایران عزیزمان باشیم.