سومین همـــایش و نمایـــشگاه بین المللی فراورده های آرایشــی، بهــداشتی، شـــوینده، سلـــولزی و صنــــایع وابسته (ایران کازمتیکا)، در روزهای ۱۶ الی ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰، مصادف با 7 الی 9 دسامبر ۲۰۲۱، در تهران، مرکز همایش های بین المللی هتل المپیک تهران برگزار شد.

معرفی توانمندی‌های صنعت کشور در تولید فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده، سلولزی، بررسی مشکلات محصولات قاچاق در این حوزه، دستیابی به بازارهای جدید منطقه‌ای و حل مشکلات صادرات و تشویق و ترغیب مصرف‌کنندگان به انتخاب محصولات سالم و با کیفیت برخی از اهداف و محورهای سومین همایش و نمایشگاه ایران‌کازمتیکا است.

گروه‌های کالایی نمایشگاه ایران کازمتیکا شامل محصولات آرایشی، بهداشتی، شوینده، مراقبت از پوست و مو، تجهیزات پزشکی و زیبایی، مواد اولیه آرایشی و بهداشتی، کلینیک‌ها و مراکز ارائه خدمات مشاوره‌ زیبایی، محصولات سلولزی و… است. برگزاری کارگاه‌‌‌های علمی و آموزشی با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی یکی دیگر از ویژگی‌های سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌کازمتیکا (فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده، سلولزی و صنایع وابسته) است.

اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران از جمله حامیان این رویداد هستند.

تیم پایش نمایشگاهی بخش ترویج صنعتی نانو با حضور در این نمایشگاه و پایش غرفه های مستعد توسعه فناوری نانو، ضمن معرفی توانمندی های فناوری نانو در این حوزه، تقاضاهای فناوری، درخواست‌های نشست و جلسات تخصصی و همچنین تمایل شرکت ها جهت حضور در سمینارها و وبینارهای تخصصی ترویج صنعتی را دریافت کردند.

شرکت فرآوران طبیعت کیان، گلتاش، بهیار زیست آیریک، شرکت داروسازی ویتان فارمد، و انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، بازرگانی شیمیایی تهران، از جمله مجموعه‌ها و شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بودند.

مراسم افتتاحیه با حضور شخصیت های مهم کشوری و شورای عالی سیاستگذاری نمایشگاه برگزار شد. در مراسم افتتاحیه لوح تقدیر و تندیس حامی برتر به جناب آقای مجید مونا مدیر عامل مجموعه امیدان تجارت اروند اهدا شد. پس از مراسم افتتاحیه مقامات مذکور در غرفه امیدان تجارت اروند حضور بهم رساندند و مراسم رسمی رونمایی از عطر آکوادی صورت گرفت و با استقبال بسیار زیادی روبرو شد. ضمن اینکه ارتباطات موثری با مقامات مذکور در خصوص همکاری‌های چند جانبه شکل گرفت. در اولین روز این رویداد غرفه مجموعه امیدان تجارت اروند افتخار میزبانی میهمانانی از سفارت بلاروس را نیز داشت.

در روز دوم از این نمایشگاه حضور تعداد زیادی از بلاگرهای مطرح فضای مجازی، ورزشکاران و هنرمندان بر بازدیدکنندگان غرفه افزود و رونق غرفه را دو چندان نمود. همچنین برگزاری چند کارگاره آموزشی پیرامون حوضه‌ی عطر و ادکلن، تولیدات داخلی و تولید‌کنندگان عطر از اقدامات شایان توجه مجموعه امیدان تجارت اروند در این رویداد بود.

در سومین و آخرین روز از این نمایشگاه،‌ حضور بازدیدکنندگان غرفه امیدان تجارت اروند به اوج خود رسید و بخش بزرگی از توجه نمایشگاه را به خود جلب کرد. برنامه‌هایی همچون اهدای جوایز، ورکشاپ آموزشی درباره عطر، حضور چهره‌های سرشناس هنری و ورزشی کشور نظیر پوریا پورسرخ باعث گردید تا استقبال بی‌سابقه‌ای از غرفه امیدان تجارت اروند صورت پذیرد.

نهایتا با معرفی محصولات برند آکوادی و انجام چند مصاحبه رادیویی و تلویزیونی، این رویداد نیز خاتمه یافت.